De kosten voor energie blijven stijgen. Om niet nog meer te hoeven betalen, willen we minder energie verbruiken. Om energie te besparen, installeert de gemeente gratis kleine energiebesparende maatregelen en geeft bespaaradviezen.
Bewoners die een brief hebben ontvangen van de gemeente Krimpen aan den Ijssel melden zich hier aan. Log in om de beschikbaarheid voor bezoeken te bekijken:
Lukt het niet om een afspraak te maken? Neem dan contact op met de helpdesk via warm@sobolt.com of 010 - 318 00 51.
Waarom doet de gemeente dit?
We willen dat iedereen in Krimpen aan den IJssel zuinig omgaat met energie. Dit is goed voor de portemonnee en voor het klimaat. Dit lukt alleen als we dit samen doen. De gemeente wil bewoners hierbij graag helpen.
Waarom is mijn woning geselecteerd?
De gemeente Krimpen aan den IJssel heeft huurwoningen geselecteerd in straten en buurten waar woningen vaak nog onvoldoende geïsoleerd zijn en waar de gemiddelde energierekening hoog is.
Wat heb ik hier aan?
Veel energie gaat onnodig verloren. Tijdens het bezoek worden er direct (circa) zes bespaarmaatregelen geïnstalleerd. Denk bijvoorbeeld aan tochtstrips, radiatorfolie of LED lampen. Indien mogelijk kan de CV op 60 graden worden gezet. Dit bespaart geld en verhoogt wooncomfort. Hierbij kijken we of er nog meer energie te besparen is. U krijgt hier concrete tips voor.
Wat gaat er gebeuren?
Plan zelf een afspraak in door uw postcode en unieke code in te vullen bovenaan deze pagina. Dan komt een medewerker van het Heatpulse team langs. Het bezoek duurt ongeveer 1,5 uur. In die tijd bekijken we samen de woning, en installeren wij de gewenste kleine maatregelen. Hierbij krijgt u handige tips over meer energiebesparing. Na afloop ontvangt u per e-mail een kort verslag van het bezoek.
Wat wordt er bekeken tijdens de woningscan?
We kijken naar isolatie, verwarming & ventilatie van de woning. Isolatie gaat over: de gevel, de beglazing, het dak en de vloer indien van toepassing. We bespreken ook het energieverbruik en wat er te besparen is.
Kan ik zelf kiezen welke maatregelen geïnstalleerd worden?
Ja dat kan. De Heatpulse medewerker adviseert welke maatregelen de meeste besparing opleveren.
Uit welke maatregelen kan gekozen worden?
Bewoners kiezen (circa) zes maatregelen uit onderstaande lijst. We installeren bijvoorbeeld de volgende maatregelen direct:
Wanneer vindt dit bezoek plaats?
Maak bovenaan deze pagina direct een afspraak. Gebruik uw postcode en de unieke code uit de brief van de gemeente. Na aanmelden krijgt u een email ter bevestiging.
Moet ik nog iets doen ter voorbereiding van het bezoek?
Er moet niks. Het is wel handig om het gas en elektraverbruik van het laatste jaar te weten. Dit staat op uw energierekening.
Onze medewerker maakt een ronde door het huis. Het bezoek werkt het prettigst als:
Hoe zit het mijn privacy?
Heatpulse hecht veel waarde aan de bescherming van de privacy van de bezoekers van deze website. Daarom beschermen wij uw privacy bij het gebruik van deze website en diensten zo goed mogelijk. In deze privacyverklaring leest u welke persoonsgegevens wij verzamelen en gebruiken en met welk doel wij dit doen.
Wat kost een bezoek?
Niets. De kosten van het bezoek en de installatie van maatregelen worden door de gemeente betaald.
Zijn er andere verplichtingen?
Het bezoek en de woningscan zijn geheel vrijblijvend.
Ik wil graag extra maatregelen laten installeren, kan dat?
Het aantal gratis maatregelen is van te voren met de gemeente afgesproken.
Ik ben een huurder, geldt deze actie ook voor mij?
Ja, deze actie is beschikbaar voor geselecteerde huurders.
Ik heb geen brief ontvangen, kan ik toch aan deze actie meedoen?
Deze actie is alleen beschikbaar voor geselecteerde woningen in de gemeente Krimpen aan den IJssel. Mogelijk wordt het project later uitgebreid.
Ik heb mij ingeschreven maar ik kan toch niet
Als de actie nog loopt, kan de afspraak tot 48 uur van tevoren via de aanmeldknop worden aangepast.
Is het Heatpulse team onafhankelijk?
Ja, het Heatpulse team geeft onafhankelijk advies. De informatie in het advies zijn gebaseerd op kengetallen van Milieu Centraal.
Hoe herken ik een Heatpulse medewerker?
Een Heatpulse medewerker is goed herkenbaar aan hun Heatpulse polo. Bij twijfel over de identiteit van een medewerker zal deze zich identificeren.
Hoe ontvang ik mijn woningscan?
Het rapport met de woningscan en de aanvullende bespaartips ontvangt u na afloop per e-mail. We proberen dit binnen 24 uur na het bezoek te doen.
Wat staat er in het woningscan rapport?
Het rapport op maat maken wij op basis van de inventarisatie van uw woning, wensen en energieverbruik. In het rapport staan concrete bespaartips inclusief een inschatting van de kosten en besparingen. Deze informatie is gebaseerd op kengetallen van Milieu Centraal.
Wat is een volgende stap na de woning scan?
Dit is afhankelijk van de woningscan. In het rapport staan concrete tips. Ook staat er meer informatie over waar u terecht kan voor meer hulp & ondersteuning in uw gemeente. De gemeente kijkt (samen met de woningcorporatie) ook naar een mogelijke vervolgaanpak.
Meer informatie of vragen?
Neem contact op met het Heatpulse team. Zij zijn gedurende deze actie tijdens kantooruren bereikbaar op 010 - 318 00 51 of via warm@sobolt.com.
Sobolt vindt het belangrijk dat ‘bewoners’ weten waar ze aan toe zijn als ze deelnemen aan een Heatpulse Fix project. Bewoners geven bij registratie aan dat ze akkoord gaan met deze afspraken.
Wie of wat is Heatpulse?
Heatpulse is een oplossing van het bedrijf Sobolt. Sobolt is een technologiebedrijf dat zich inzet voor verduurzaming. Meer informatie staat op www.sobolt.com.
Definities
In deze voorwaarden en privacyverklaring worden de volgende definities gebruikt.
Voorwaarden
In deze voorwaarden zijn de afspraken vastgelegd voor deelname aan een Heatpulse Fix project.
Artikel 1: Algemeen
Artikel 2: Uitvoering van de werkzaamheden
Artikel 3: Soort werkzaamheden, kosten en uitvoeringstermijn
Artikel 4: Klachten
Artikel 5: Overmacht
Artikel 6: Aansprakelijkheid
Artikel 7: Toepasselijk recht
Ten aanzien van deze afspraken en ten aanzien van de overeenkomsten welke daarvan het uitvloeisel zijn, is het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in de plaats waar Sobolt gevestigd is, tenzij deze voorkeur mocht geven aan de rechter in de plaats van de
'Bewoner'.
Artikel 8: Privacy
De privacy van bewoners en het naleven van de AVG is belangrijk in het uitvoeren van een Fix project. Bewoners geven bij registratie toestemming voor het opslaan, verwerken en aan de gemeente doorsturen van geregistreerde Fix gegevens. In dit privacy statement wordt vastgelegd met wel doel en voor welke duur welke gegevens worden vastgelegd.
- Persoonlijke gegevens
Heatpulse hecht veel waarde aan de bescherming van de privacy van de ‘bewoners’ die deelnemen aan een Heatpulse Fix project. In deze privacyverklaring staat welke persoonsgegevens Sobolt verzamelt en met welk doel dit gebeurt.
- De gegevens en de grondslag
Sobolt verwerkt persoonsgegevens van de ‘bewoner’ om gebruik te maken van de diensten van Sobolt en/of omdat de ‘bewoner deze aan Sobolt verstrekt. Hieronder een overzicht van de persoonsgegevens die Sobolt verwerkt:
- Het doel
Het doel is het uitvoeren van een woningscan en het realiseren van een energie bespaar advies.
De gegevens worden door de ‘Opdrachtgever’ gebruikt voor het rapporteren over een eventueel gebruikte subsidie en om de 'Bewoner' in de toekomst beter te kunnen ondersteunen met energiebesparing.
- Verwerking van gegevens
Voor het gebruik van de door ons verzamelde gegevens geldt dat we deze niet gebruiken voor andere doeleinden dan in deze privacyverklaring is beschreven. De gegevens worden, met uitzondering van de ‘Opdrachtgever’, niet aan derden ter beschikking gesteld.
- Hoe lang we data bewaren
Sobolt bewaart persoonsgegevens niet langer dan nodig is om de doelen te realiseren waarvoor de gegevens worden verzameld.
- Inzage en wijzigen van gegevens
De ‘bewoner’ heeft het recht om persoonsgegevens die worden gebruikt in te zien. Dit is mogelijk na een verzoek per e-mail: warm@sobolt.com. De ‘bewoner’ heeft ook het recht om te verzoeken de gegevens te laten aanpassen, verwijderen of over te dragen aan een derde. De ‘bewoner’ heeft het recht een officiële klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Meer informatie
Op www.heatpulse.nl of www.sobolt.com is meer informatie te vinden. Concrete vragen? Contact het Heatpulse team via warm@sobolt.com.
Contact
Sobolt B.V. - Heatpulse
Telefoon: 010 - 318 00 51
E-mail: warm@sobolt.com
Over Heatpulse
Meer informatie